Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

Prowadzenie prężnej strony internetowej obliguje do jej nieustannego rozmieszczania w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla odbiorców i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Niekiedy jednak firmowa strategia powoduje pogwałcenie norm rzetelnego pozycjonowania i na witrynę mogą zostać zastosowane przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jakie działania podjąć w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google stanowi najgorszy wymiar kary, jaki może spotkać stronę internetową. Oznacza on bezwzględne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co w praktyce poważnie komplikuje funkcjonowanie biznesu. Po zbanowaniu witryny odsetek naszych gości gwałtownie zmaleje, gdyż gros odbiorców stosuje tylko Google. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwania, co też niekorzystnie wpływa na klikalność portalu. Wyróżniamy ustawiane wprost przez załogę Google filtry ręczne, a także generowane mechanicznie przez profesjonalne programy filtry algorytmiczne.
W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za używanie nadmiernej liczby linków promujących naszą witrynę www lub generowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby zlikwidować ban od Google należy najpierw poznać jego powód. Warto przekazać to profesjonalnej firmie SEO, która sprawnie rozprawi się z filtrem. Operacja może niestety ciągnąć się do 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.