Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Wszystkie czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Wymienione objawy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.

Jak działa filtr Google

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić finanse firmy, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.