Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!
Aby klient zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i pomocne dla odbiorcy artykuły. Ale nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, bo są zakładane a następnie kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który dba o jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci blogów są przeważnie stosowane jako jeden z komponentów szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem trzeba poświęcać niemało godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.
Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak korzystać z możliwości PBN
Prywatne sieci blogów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie przedstawione są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej adres, telefon czy e-mail oraz nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym rejestrze firm bądź artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.
Następny interesujący sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej przydatność oryginalnego wpisu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne uwagi, rzetelne informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z prawem, bieżącymi informacjami medycyną i finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO