Jak reklamować biznes? Produkcja filmów promocyjnych

Popularne porzekadło mówi, że czasem obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Sprawdza się ono także w reklamie, która od lat korzysta z siły wizualnych środków przekazu. Zaczynano od statycznych obrazów, aczkolwiek razem z rozwojem techniki i zwiększeniem dostępu do kinematografii, a następnie internetu oraz telewizji, z czasem zastąpiły je filmy. Współcześnie spoty są jednym z trzonów małych i dużych kampanii – nieważne, czy idzie o reklamę jakiegoś produktu, budowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak obszerne zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe głównie dzięki różnorodności ich odmian, między którymi bez trudu można odnaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do danej taktyki reklamowej.

Produkcja filmów – jak instytucje publiczne i firmy wykorzystują je do promocji?

Najczęściej stosowanym rodzajem produkcji filmowych, które mogą okazać się niezastąpione w trakcie promocji produktów są spoty reklamowe. Dobrze kojarzymy je z ekranów telewizorów, lecz ostatnimi czasy równie ważnym kanałem ich prezentowania jest również internet – często natrafiamy na nie na portalach informacyjnych albo YouTube, ponadto powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich w autobusach oraz tramwajach. Trzeba powiedzieć kilka słów również o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią strategii kreowania właściwego wizerunku marki w oczach potencjalnych pracowników oraz kontrahentów. Znaczącym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też inne podmioty – między innymi te parające się reklamą miast bądź regionów, fundacji czy organizacji pożytku publicznego. To środek przydający się wspaniale do zaprezentowania uroków konkretnego miejsca, przebiegu różnego typu inwestycji (np. budowy autostrad czy biurowców) bądź szczegółów działalności charytatywnej. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj reportażu z rozmaitych wydarzeń.

Produkcję filmów korporacyjnych powierz doświadczonemu studiu

By promocja oparta o filmy reklamowe dała przewidywane efekty, powinny one prezentować sobą najwyższą jakość. Dlatego produkcję filmów należy powierzyć wypróbowanej, doświadczonej firmie. O poziomie usług oferowanych przez dane studio wiele powie nam galeria jego dotychczasowych prac. Równie istotne jest także to, jakiego oprzyrządowania ono używa. Chodzi między innymi o drony pozwalające na sfilmowanie efektownych ujęć z powietrza, właściwie niezastąpionych we współczesnych filmach promocyjnych i korporacyjnych.