Kiedy Google nakłada filtry ręczne i filtry algorytmiczne?

O co chodzi z filtrami Google?

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte niedozwolone metody pozycjonowania.

Filtr Google i co dalej?

Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj odnotowują spadek w wynikach wyszukiwania. Zdarza się, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień zupełnie znikają z ich wyników. Za małe przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie będzie indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Stanowczo zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Niezawodnym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest przestrzeganie zasad, wyznaczonych przez Google.