Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Pozycjonowanie stron Kraków - dalsze informacje o tej usłudze poznasz tutaj
Znamy 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Ojca czy Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie trzeba zainicjować je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy rodzaj pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Ważne jest również to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A40 czerwony,
– obuwie sportowe Nike Revolution czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Żoliborz”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców mieszkających w konkretnym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana również wówczas, gdy firma ma mały budżet reklamowy i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]